Baza Instytucji i Firm
Czym jest Biff? Usuń swoje dane

Co to jest mailing?

mailing

Mailing to jedno z najstarszych narzędzi marketingowych, które od lat pozostaje skutecznym sposobem na dotarcie do potencjalnych klientów. Jest to proces wysyłania elektronicznych wiadomości do określonej wcześniej grupy odbiorców celem przekazania informacji lub promocji produktów czy usług. Mailing może być prowadzony zarówno przez firmy, jak i przez organizacje pozarządowe czy instytucje publiczne. Aby był skuteczny, powinien trafić do osób, które będą nim potencjalnie zainteresowanie. Zobacz, skąd pozyskać ich adresy mailowe.

Komunikacja marketingowa – kampanie mailingowe

Komunikacja marketingowa w formie e-maili ma wiele zalet, dlatego nadal jest bardzo chętnie wykorzystywana do prowadzenia działań sprzedażowych czy wizerunkowych. Do najważniejszych zalicza się niski koszt w porównaniu do tradycyjnych metod, takich jak reklama radiowa czy telewizyjna.

Ponadto, wysyłając e-maile, firma może dotrzeć do dużej liczby odbiorców w krótkim czasie i dostarczyć do nich spersonalizowane treści. Dzięki temu mailing jest skutecznym wsparciem w generowaniu sprzedaży oraz budowaniu relacji z klientami.

Jakie znaczenie ma określenie grupy docelowej w mailingu?

Jednym z kluczowych czynników sukcesu mailingów jest odpowiednie określenie grupy docelowej. Aby działania były skuteczne, konieczne jest dostarczenie odpowiednich treści stworzonych w sposób zrozumiały oraz atrakcyjny dla konkretnych odbiorców. Wysyłając spersonalizowane wiadomości, zwiększa się szanse na zainteresowanie ich treścią, a tym samym na osiągnięcie konkretnych, zaplanowanych korzyści.

Jak stworzyć treść mailingu?

Treść wiadomości powinna pasować do grupy docelowej i uwzględniać jej potrzeby oraz preferencje. Email musi być też atrakcyjny wizualnie, co zachęci klienta do kliknięcia, przeczytania, być może wejścia na stronę. Powinien też zawierać wyraźne i konkretnie sformułowane wezwanie do działania – tzw. call to action. Dzięki temu odbiorcy będą skłonni do kliknięcia w zawarty w wiadomości link, co zwiększy szanse na zrealizowanie celu kampanii mailingowej.

Jak nie trafić do spamu i kosza?

Zbyt częste wiadomości mogą zirytować odbiorców i zniechęcić ich do dalszej współpracy, dlatego warto ustalić odpowiedni harmonogram wysyłek, który będzie optymalny, niezbyt nachalny.

Aby uniknąć oznaczania wysyłanych e-maili jako spam, warto zadbać o to, aby nasza lista odbiorców była aktualna i składała się z osób, które wyraziły zgodę na otrzymywanie wiadomości marketingowych. Jak stworzyć taką grupę? Nie musisz żmudnie zbierać adresów mailowych, możesz kupić gotową bazę konsumencką kontaktów, która będzie zawierała setki, a nawet tysiące pozycji. 

 

Inne artykuły