Baza Instytucji i Firm
Czym jest Biff? Usuń swoje dane

E-MAIL

MARKETING

Jeśli zależy Ci na tym, by Twoi klienci bądź partnerzy biznesowi poczuli zainteresowanie ze strony Twojej firmy – wysyłka mailingowa jest rozwiązaniem dla Ciebie.

 

Czym jest mailing
i czy rzeczywiście
działa ?

Mailing to jedno z popularniejszych sposobów na reklamę internetową. Wiadomości wysyłane za pośrednictwem poczty e-mail informują klientów i kontrahentów o atrakcyjnych ofertach, a także pomagają zbudować z nimi więź. Wysyłka mailingowa zachęca odbiorców do podjęcia konkretnych działań – skorzystania z promocji czy zakupu nowego produktu. W przeciwieństwie do newslettera mailing nie musi być też regularny. Jeśli chcesz utrzymać pozytywne relacje ze swoimi partnerami biznesowymi lub klientami i dostarczać im konkretnych informacji na temat akcji promocyjnych lub nowych produktów w ofercie Twojego przedsiębiorstwa, wysyłka mailingowa będzie z pewnością doskonałym wyborem!

 

Marketing mailowy realizowany zgodnie z profesjonalnie przygotowaną strategią, zawierający wszystkie niezbędne elementy zwracające uwagę odbiorcy, w tym choćby atrakcyjne wizualnie grafiki czy treść zaprezentowaną z wykorzystaniem języka korzyści, może już w stosunkowo krótkim czasie przyczynić się do napędzenia sprzedaży. Tego rodzaju działania okazują się szczególnie opłacalne przy pozyskiwaniu nowych klientów dla jednoosobowych działalności gospodarczych, a także małych i średnich biznesów funkcjonujących w przestrzeni lokalnej.

Kto jest odbiorcą mailingu ?

 

Skuteczny mailing powinien być skierowany do określonej grupy docelowej. Z tego względu warto zdać się na pomoc profesjonalistów, którzy przeprowadza odpowiednie badania rynkowe. Zebranie danych odbiorców umożliwia konsumencka baza danych. Taki katalog kontaktów zawiera informacje o wieku, zainteresowaniach czy schematach zakupowych odbiorców, które okazać się niezwykle pomocne podczas tworzenia mailingu. Biznesowa baza danych działa na podobnej zasadzie – gromadzi dane dotyczące kontrahentów, dzięki czemu będziesz w stanie przeprowadzić efektywną kampanie szyta na miarę.

 

E-mail marketing umożliwia w gruncie rzeczy dotarcie do każdego – zarówno do lokalnych przedsiębiorstw, które ze względu na profil prowadzonej swojej działalności mogą być potencjalnie zainteresowane Twoimi usługami lub produktami, jak i osób prywatnych, którym Twoja akcja promocyjna może wydać się szczególnie atrakcyjna. Marketing mailowy pozwala również przypomnieć się byłym kontrahentom w konkretnym momencie, np. przed zbliżającymi się targami branżowymi, aby przekonać ich do skorzystania z usług, których rzeczywiście będą potrzebować w najbliższym czasie.

Skąd biorą się dane klientów i partnerów biznesowych bazach? Metody pozyskiwania informacji to m.in.:

  • analiza ruchu na witrynie internetowej – konsumenci zostawiają po sobie ślad w postaci danych o zakupionych produktach i nie tylko. Dzięki temu można przewidzieć, jaka kampania zachęci klienta do powrotu;
  • zbieranie danych na portalach społecznościowych – serwisy typu Facebook są bardzo pomocne podczas budowania strategii marketingowych. Gromadzą informacje dotyczące płci czy zainteresowań klientów;
  • newslettery – klienci wyrażający zgodę na informowanie o nowych ofertach są doskonałą grupą, do której można kierować mailing.

Czy kampanie mailingowe
są skuteczne?

Wiele osób słysząc o mailingu, wyobraża sobie „newsletterowe” artykuły, które rzadko są czytane przez odbiorców. Prawidłowo stworzony mailing okazuje się jednak skuteczny. Napisanie interesującej dla klientów bądź kontrahentów wiadomości to sztuka – ale od tego masz właśnie profesjonalistów. Warto zaufać doświadczeniu ludzi, którzy wiedzą, jak powinna być przeprowadzona tego typu kampania. Oprócz tego istotne są także bazy danych maili – marketing elektroniczny należy skierować do odpowiedniej grupy docelowej. Efektywny mailing zwiększy wyniki Twojej sprzedaży i poprawi relacje z kontrahentami.

 

Aby e-mail marketing był wydajny, nie może być w żadnym wypadku nachalny – jeżeli odbiorca uzna wiadomości za zbyt agresywnie namawiające do skorzystania z oferty, cała akcja promocyjna przyniesie skutek odwrotny do zamierzonego. Dlatego opracowując treść, koniecznie trzeba się skupić na indywidualnych potrzebach firmy, którą chcemy namówić do współpracy, oraz wskazać osobom decyzyjnym konkretne korzyści, jakie jesteśmy w stanie zagwarantować. Doświadczeni specjaliści z firmy ZN Direct chętnie zapewnią Ci kompleksowe wsparcie w opracowaniu skutecznej strategii marketingowej.

Profesjonalny e-mail marketing realizowany w pełnej zgodności z przepisami RODO

Realizując nasze kampanie mailingowe, przykładamy ogromną wagę do przestrzegania aktualnie obowiązujących rozporządzeń i ustaw o ochronie danych osobowych. W każdej wiadomości umieszczamy specjalny link umożliwiający cofnięcie wcześniej wyrażonych zgód marketingowych, w przejrzysty sposób informujemy również o odnośnym administratorze danych. Wybierając nasze usługi, możesz mieć pewność, że wiadomości prezentujące Twoją ofertę trafią jedynie do tych osób, które przeszły weryfikację Double-Opt-in, czyli świadomie kliknęły w odpowiedni link potwierdzający. Z nami możesz spać spokojnie!

Zalety e-mail marketingu

 

Tego typu działania promocyjne gwarantują cały szereg korzyści dla przedsiębiorców z praktycznie każdej branży i to niezależnie od skali i formy prowadzonej działalności. Jednym z najważniejszych atutów jest bardzo wysoki zwrot z inwestycji – marketing mailowy jest stosunkowo tani, dzięki czemu pozwala już w stosunkowo krótkim czasie wygenerować dodatkową wartość dla firmy. Wystarczy, że nawet kilka z setek lub tysięcy wysłanych wiadomości przekona adresatów do zamówienia oferowanych produktów lub podjęcia współpracy z Twoją firmą – a przecież prawdopodobieństwo rośnie z każdą wysłaną wiadomością – aby kampania nie tylko w pełni się zwróciła, lecz jeszcze przyniosła zysk finansowy i wizerunkowy.

 

Ogromną zaletą jest również to, że e-mail marketing ma zasięg globalny, nieporównywalnie większy od mediów społecznościowych i reklam prezentowanych w przestrzeni publicznej. Samo wysłanie wiadomości do wszystkich odbiorców na liście (a mogą ich być miliony!) zajmuje jedynie kilka sekund, dzięki czemu bardzo łatwo jest budować pozytywne, trwałe relacje z obecnymi klientami oraz pozyskać całkowicie nowych informując ich m.in. o aktualnych promocjach czy wyprzedażach.

Jak sprawić, aby marketing e-mailowy był optymalnie skuteczny

Nikt nie lubi otrzymywać pozbawionych konkretów wiadomości, które już na pierwszy rzut oka wyglądają na wygenerowane przez automat. Dlatego chcąc sprawić, by Twoja kampania promocyjna w ramach marketingu e-mailowego przekładała się na rzeczywiste zyski finansowe i wizerunkowe, trzeba pamiętać o odpowiednim personalizowaniu swojej komunikacji. Pozwoli to wydatnie zwiększyć prawdopodobieństwo, że odbiorca w ogóle otworzy skierowaną do niego wiadomość i zauważy korzyści, jakie jesteśmy w stanie mu zaoferować. Nie musisz zajmować się tym na własną rękę – profesjonaliści z agencji reklamowej ZN Direct podzielą Twoją bazę klientów na różnorodne grupy docelowe i przygotują treść, która będzie atrakcyjna dla każdej z nich!

 

Aby jednak e-mail marketing był skuteczny, nie wystarczy korzystać z utartych rozwiązań, które sprawdziły się w przeszłości. Na bieżąco będziemy więc analizować wyniki prowadzonych kampanii, wprowadzać odpowiednie usprawnienia, poprawiać wezwania do działania CTA i optymalizować poszczególne wskaźniki. Dzięki temu możliwe będzie dotarcie do zróżnicowanych grup odbiorców, co z kolei przełoży się na zwiększenie konwersji.