Baza Instytucji i Firm
Czym jest Biff? Usuń swoje dane

SKUTECZNY

MAILING

Jesi i zależy Ci na tym, by Twoi klienci bądź partnerzy biznesowi poczuli zainteresowanie ze strony Twojej firmy – wysyłka mailingowa jest rozwiązaniem dla Ciebie.

 

Czym jest mailing
i czy rzeczywiście
działa ?

Mailing to jedno z popularniejszych sposobów na reklamę internetową. Wiadomości wysyłane za pośrednictwem poczty e-mail informują klientów i kontrahentów o atrakcyjnych ofertach, a także pomagają zbudować z nimi więź. Wysyłka mailingowa zachęca odbiorców do podjęcia konkretnych działań – skorzystania z promocji czy zakupu nowego produktu. W przeciwieństwie do newslettera mailing nie musi być też regularny. Jeśli zależy Ci na tym, by Twoi klienci bądź partnerzy biznesowi poczuli zainteresowanie ze strony Twojej firmy – wysyłka mailingowa jest rozwiązaniem dla Ciebie.

Kto jest odbiorcą mailingu ?

 

Skuteczny mailing powinien być skierowany do określonej grupy docelowej. Z tego względu warto zdać się na pomoc profesjonalistów, którzy przeprowadza odpowiednie bada nia rynkowe. Zebranie danych odbiorców umożliwia konsumencka baza danych. Taki katalog kontaktów zawiera informacje o wieku, zainteresowaniach czy schematach zakupowych odbiorców, które okazać się niezwykle pomocne podczas tworzenia mailingu. Biznesowa baza danych działa na podobnej zasadzie – gromadzi dane dotyczące kontrahentów, dzięki czemu będziesz w stanie przeprowadzić efektywną kampanie szyta na miarę.

Skąd biorą się dane klientów i partnerów biznesowych bazach? Metody pozyskiwania informacji to m.in.:

  • analiza ruchu na witrynie internetowej – konsumenci zostawiają po sobie ślad w postaci danych o zakupionych produktach i nie tylko. Dzięki temu można przewidzieć, jaka kampania zachęci klienta do powrotu;
  • zbieranie danych na portalach społecznościowych – serwisy typu Facebook są bardzo pomocne podczas budowania strategii marketingowych. Gromadzą informacje dotyczące płci czy zainteresowań klientów;
  • newslettery – klienci wyrażający zgodę na informowanie o nowych ofertach są doskonałą grupą, do której można kierować mailing.

Czy kampanie mailingowe
są skuteczne?

Wiele osób słysząc o mailingu, wyobraża sobie „newsletterowe” artykuły, które rzadko są czytane przez odbiorców. Prawidłowo stworzony mailing okazuje się jednak skuteczny. Napisanie interesującej dla klientów bądź kontrahentów wiadomości to sztuka – ale od tego masz właśnie profesjonalistów. Warto zaufać doświadczeniu ludzi, którzy wiedzą, jak powinna być przeprowadzona tego typu kampania. Oprócz tego istotne są także bazy danych maili – marketing elektroniczny należy skierować do odpowiedniej grupy docelowej. Efektywny mailing zwiększy wyniki Twojej sprzedaży i poprawi relacje z kontrahentami.