Nie obawiaj się. Konsultacja jest bezpłatna. Nie zajmiemy Ci więcej czasu niż będziesz chciał.
Poznanie klientów jest bardzo kluczowe, zwłaszcza, gdy planujemy zrobić personalizowaną kampanię reklamową. W tym celu niezbędne jest systematyczne prowadzenie przeróżnych badań marketingowych, analiza zachowań klientów, a także zbieranie danych. Wówczas można je wykorzystać na etapie tworzenia strategii marketingowej.
Filtrowanie danych po:
Sposobów na pozyskanie danych do baz klientów jest naprawdę wiele. Można to zrobić stosując jedną lub kilka metod. Najpopularniejszą metodą jest analiza historii zakupów, a także ruchu na stronie internetowej. Sprawdzi się to u przedsiębiorstw, które specjalizują się w sprzedaży internetowej. Jest to w miarę proste, a także tanie rozwiązanie, choć trzeba z niego umiejętnie korzystać. W momencie, gdy klient kupuje coś na naszej stronie, otrzymujemy szereg informacji o nim, między innymi jego miejsce zamieszkania, płeć, a także rodzaj produktu, który zakupił.
Drugim bardzo popularnym sposobem pozyskiwania danych do bazy klientów jest formularz zapisu do newslettera. Osoby, które to uczynią najprawdopodobniej są zainteresowane treściami na naszej stronie internetowej, dlatego istnieje wysokie prawdopodobieństwo, iż z nich skorzystają.
Kolejnym sposobem, dzięki którym można pozyskać informacje, niezbędne do budowy bazy danych są pytania klientów oraz reklamacje, choć te drugie nie są pożądane, gdyż firmom zależy, by wszyscy klienci byli zadowoleni z usług. Gdy dojdzie do reklamacji, należy wyciągnąć z całego procesu cenne wskazówki. Jeżeli wiemy, z jakiego powodu klient rezygnuje z danej usługi lub produktu, łatwiej nam będzie w przyszłości wyeliminować takie błędy.
Pomocniczym narzędziem przy tworzeniu baz danych firm jest popularny serwis społecznościowy – Facebook. Dostępnych jest tam szereg płatnych kampanii, dzięki którym można pozyskać dane o klientach.
Sporządzenie szczegółowego dokumentu wymaga dużego nakładu pracy, jednak warto poświęcić temu procesowi czas, by w przyszłości prowadzić skuteczne kampanie, które będą przekładały się na ruch ze strony klientów. Warto także szukać stale nowych i innych źródeł, z których takie dane do baz klientów można pozyskać. Czasami trzeba uczyć się na własnych błędach.
Od lat współpracujemy z firmami call-center, które umożliwiają nam na bieżąco aktualizować bazy danych firm w czasie rzeczywistym. Dodatkowo co kwartał przeprowadzamy pełną aktualizację rekordów, a także weryfikujemy poprawność wszelkich informacji z jawnymi rejestrami. Najczęściej jest to KRS, CIDG czy REGON. Umożliwiamy także jednokrotną aktualizacją baz klientów po pół roku od dostarczenia jej. Dotyczy to licencji rocznej.
Korzystając ze zgromadzonych przez nas zasobów, nie musisz obawiać się jakichkolwiek kar nałożonych przez Urząd Ochrony Danych Osobowych. Wszystkie dane pozyskujemy w sposób całkowicie legalny – każda firma znajdująca się w naszej bazie B2B wyraziła zgodę na otrzymywanie informacji marketingowych. Cały proces przestrzegania przepisów unijnego ogólnego rozporządzenia o ochronie danych (RODO) monitorowany jest u nas na bieżąco przez specjalistów. W ten sposób osoby których dane dotyczą, zawsze mają możliwość skorzystania z przysługujących im praw, co pozwala nam wykluczyć wszelkie nieprawidłowości w ramach procedury przetwarzania informacji.
Szczegółowa, wiarygodna informacja to zdecydowanie najcenniejszy zasób, jeżeli zależy nam na zmaksymalizowaniu skuteczności kampanii reklamowych. Tak ogromna dawka informacji, jaką kryją nasze bazy danych B2B, pozwala nie tylko pozyskać całkowicie nowych klientów, lecz również zwiększyć świadomość marki wśród własnej grupy docelowej, osiągnąć znacznie lepszy zwrot z inwestycji czy w końcu jeszcze bardziej poprawić jakość oferowanych usług, dzięki feedbackowi od szerokiego grona odbiorców. Przede wszystkim jednak, udostępnione przez nas dane pozwolą Ci lepiej dostosować się do potrzeb swoich Klientów, co z pewnością zaowocuje wzrostem sprzedaży w obszarze B2B.