Baza Instytucji i Firm
Czym jest Biff? Usuń swoje dane

Jak efektywnie prowadzić e-mail marketing?

Jak efektywnie prowadzić e-mail marketing

E-mail marketing jest uznawany za jedną z najbardziej skutecznych, a zarazem efektywnych kosztowo strategii marketingowych. Odpowiednio przygotowane bazy danych b2c pozwalają na dotarcie do szerokiego grona odbiorców i uzyskanie informacji zwrotnej do klientów potencjalnie zainteresowanych naszą ofertą. 

Jak skutecznie wykorzystywać e-mail marketing w biznesie? Na co zwracać uwagę tworząc treści? Jak przekształcić odbiorców naszych wiadomości w lojalnych klientów?

Podstawy e-mail marketingu 

E-mail marketing to potężne narzędzie. Łączy w sobie bezpośrednią komunikację z klientem, personalizację i możliwość precyzyjnego mierzenia efektów. Aby jednak skutecznie wykorzystywać ten kanał komunikacji z potencjalnymi klientami, należy znać i rozumieć jego specyfikę. 

E-mail marketing może obejmować wszelką komunikację z klientami lub potencjalnymi klientami realizowaną za pomocą poczty elektronicznej, a więc wysyłanie:

  • newsletterów,
  • ofert promocyjnych,
  • informacji o nowych produktach,
  • zaproszeń do udziału w wydarzeniach.

Zasady skutecznego e-mail marketingu

Skuteczny e-mai marketing wymaga zaangażowania nadawcy, który zna swoich subskrybentów, ich potrzeby, zainteresowania i preferencje. Ta wiedza jest kluczowa dla tworzenia treści, które ich zaangażują, a w  przyszłości zaowocują wzrostem sprzedaży. 

Przed wysyłką e-maili warto poświęcić nieco czasu i energii na pracę z bazą. Podziel ją na klika mniejszy zbiorów uwzględniając kryteria istotne dla przekazu marketingowego, takie jak:

  • wiek, 
  • płeć, 
  • zainteresowania, 
  • historia zakupów. 

Taki podział umożliwia lepszą personalizację przesyłanych treści, a co za tym idzie podnosi ich skuteczność. 

Jak pisać do grupy docelowej?

Redagowanie mailingu to chyba najtrudniejsze zadanie. Mailing nie powinien być przypadkowy. To jego intencjonalność i dostosowanie do zainteresowań oraz potrzeb grupy docelowej decyduje o skuteczności przekazu. Dlatego też tak ważna jest analiza i segmentacja bazy w oparciu o wybrane kryterium/kryteria. Nie da się zredagować uniwersalnej wiadomości, która będzie atrakcyjna i przekonywująca dla wszystkich adresatów w bazie (chyba, że od początku pracujemy na wycinku bazy, który został wygenerowany w oparciu o wybrane kryterium). 

Przygotowując mailing należy:

  • zadbać o tytuł maila – to pierwsza rzecz, którą zobaczy odbiorca w swojej skrzynce, dlatego tytuł powinien zachęcać do bliższego zapoznania się z wiadomością, 
  • zastosować personalizację – w temacie wiadomości możemy wpisać imię odbiorcy, podczas gdy całą treść warto zredagować adekwatnie do płci odbiorcy stosując odpowiednie zaimki oraz odmianę czasowników, 
  • zastosować Call To Action (CTA) – wezwanie do działania powinno się znaleźć na końcu wiadomości i wskazywać odbiorcy, co ma dalej zrobić (kup, kliknij, przeczytaj, posłuchaj…). 

E-mail marketing jako źródło ruchu na stronie 

Mailing nie musi mieć charakteru sprzedażowego. Możesz go również wykorzystać do generowania ruchu na stronie. W swoich mailingach zachęcaj odbiorców do zapoznania się z treściami na Twojej stronie – opisem produktu, nowym wpisem na blogu, wynikami badań, etc.. Nie wykorzystuj w tym celu linków, ale wskazówki, które pomogą w znalezieniu treści na stronie. W ten sposób przekierujesz ruch na stronę, a każde odwiedziny poprawią jej pozycję w rankingu Google.

Inne artykuły